Buttony sweater

Buttony Sweater, finished

Buttony Sweater, ohje täällä , lankana Sandnesgarn Alfa turkoosina (6427), menekki reilut 10 kerää, puikot 6mm.

Eilinen oli viimeistelypäivä. Höyrytin rypyt pois, päättelin langanpäät ja illalla ompelin napit. Nappihyllyn edessä puunappeja katsellessani iski vielä viime hetken epäröinti (apua, pistääkö noi liikaa silmään) ja meinasin jo ostaa huomaamattomat, langan kanssa samaa sävyä olevat napit mutta sitten ajattelin että napithan ovat nimenomaan tämän neuleen “juttu” ja turhaan mä niitä ujostelemalla piilotan.

Buttony Sweater, finished

Kokonaisuudessa olen tyytyväinen neuleeseen. Kaula-aukosta tuli juuri sen kokoinen kuin piti ja muutenkin istuu suht hyvin. Lankakin riitti tosi hyvin, vajaat neljä kerää jäi ylikin.

Nyt on siitä outo tilanne ettei mitään ole suoranasesti kesken. Topin alku Tennesseesta olisi, mutta se on niin alkutekijöissään ettei sitä voi oikein keskeneräiseksikään sanoa. Lisäksi aloin epäillä, haluanko siitä sellaisen kuin suunnittelin. Pitää ehkä vähän miettiä sitä vielä.

Raspyn (Rowanin Denim People-kirjasta) haluaisin tehdä mutta sitä varten täytyy tilata lankaa enkä ole koskaan tilannut Visalla lankoja. Täytyy siis päästä sen ekan apuauskallankotilatavisallalankoja-vaiheen yli. Sitten Hourglass Sweater (Last Minute Knitted Gifts-kirjasta) olisi kovasti mieleeni mutta siihenkään ei ole ihan heti sopivaa lankaa… Ne ovat nyt sellaisia mitä tekisi mieli neuloa, ilman erityistä tarvetta. Tarvetta olisi lasten kevätpipoille ja itsellenikin pitäisi tehdä sellainen, vauvan villatakille myös ja sitten pitäisi kehitellä jotkut jalkineet rattaissa istuvalle vauvalle joka ei vielä kävele. Kun isommat lapset ovat olleet kesällä joko pikkuvauvoja tai jo kävelleet niin mulla ei ole hajuakaan mitä jalkineita nämä noin puolivuotiaat käyttävät töppöskauden jälkeen.

I finished the Buttony Sweater yesterday and I’m quite pleased with it. I like the color and it feels so soft and warm. It took 10 skeins of Sandnesgarn Alfa and I used 6mm circular needles. I bought the buttons yesterday and after some hesitation I decided to buy wooden buttons. I almost did buy plastic ones in the same color as the sweater because I was worried the pale wooden ones would be too striking, but then I reminded myself that the reason I loved this sweater so much and wanted to knit it were the buttons, so I bought the wooden ones and I’m totally happy with them now.

Now I have to decide what to knit next. I have Raspy from Denim People on my to-do list and also the Hourglass Sweater from Last Minute Knitted Gifts but I don’t have any yarn for them in my stash so they have to wait. I will probably knit something for my children.

24 thoughts on “Buttony sweater

  1. Sini says:

    Ihana!! Napit on kauniit ja sopii kivasti neuleeseen. Kyl munkin on pakko tää jossain vaiheessa tehdä, kun olis langatkin valmiina…

  2. famu says:

    Tulipa siitä kaunis ja hiukan “erilainen”.Positiivisesti erilainen.Napit ovat kiva yksityiskohta.Ovatko kaikki koristeena vai onko joitakin napinreikiäkin puserossa?

  3. Kiko says:

    Kiitos famu! Kaikki 12 ovat oikeita napinreikiä, eli ihan neuletakki on kyseessä. Käytännössä tosin päädyin melkein heti pukemaan sen pään yli napit suljettuina koska 12 napin napittamisessa on oma hommansa :DKiitos myös heidille ja jantalle kommenteista! :)

  4. uhoava gnu says:

    Tosi kaunis Buttony! Hyvä kun rohkaistuit laittamaan nuo puunapit!Suunnitelmiasi lukiessa huomaan, että villapaitamakumme on sama – paitsi sillä erotuksella, että minä neulon sukkia ja haaveilen isommista neuleista, ja sinä teet niitä ;)

  5. Kiko says:

    uhoava, kiitos!minä taas haaveilen kauniista sukista ja katson miten sinä teet niitä joten tasoissa ollaan :D Mulla on monta kaunista sukkaohjetta kirjanmerkeissä mutta jotenkin se aloittaminen on niin vaikea, en tajua miksi. Toisen sukan syndroomastakin kärsin vielä lisäksi :/Tekisi hirveästi mieli neuloa se cavern cardigan, Trinity saattaisi sopia siihen. Tulisi sellainen kevyt kesäneule.

  6. apricot says:

    Hei! Oon käyny täällä ihastelemassa sun upeaa buttonya (ja kaikkea muutaki) ja nyt houkuttais tehdä ite myös tommonen. Alkuperäsessä ohjeessa ei oo ollenka mallitilkun mittoja(enkä mä osaa vielä soveltaa), osaatko yhtään vinkata sen suhteen? :)