Ja vielä kerran

Hiukan muunnellut Newfoundlandin lapaset miehelle.
Slightly modified Newfoundland Mitts for my DH.

Ohje: Newfoundland Mitts, CreativeWhimsy
Lanka: Sandnesgarn Smart vähän reilu kerä ja GB Wolle Jil vajaa kerä
Puikot: 4mm pyöröt

Pattern: Newfoundland Mitts by CreativeWhimsy
Yarn: Sandnesgarn Smart and GB Wolle Jil
Needles: 4mm circulars

Koska halusin pitää eriväriset langat tällä kertaa erossa toisistaan, neuloin harmaalla langalla ensin yhden kerroksen oikein ja sen jälkeen kaksi nurin, sen sijaan, että olisin neulonut ohjeen mukaan kaksi nurin. Sillä tavalla kirjava lanka jäi kokonaan “verkon” alle.

To prevent the contrast color purl bumps from showing, I added one knit row before the two purl rows, using gray yarn.

Koska tyhjä neulekori on kolkkoa katseltavaa, aloitin palmikkopaidan harmaasta Alaskasta esikuvana Central Park Hoodie Knitscenen vuoden 2006 syysnumerosta. Ohjetta ei ole, mutta ei siitä ihan samanlainen tarvitse tullakaan. Esikoinen taas pyysi huovutettuja lapasia, jotka näyttäisivät samoilta kuin Target Wave mittensit, nekin pitäisi aloittaa. Tekemistä riittää.

Because I don’t like my knitting basket to be empty, I started a cabled cardi from Garnstudio Alaska, inspired by Central Park Hoodie from Knitscene fall 2006 Issue. Since I don’t have the CPH pattern, I’m just improvising. It doesn’t have to look exactly the same anyway. My older daughter asked me to make her a pair of felted Target Wave mittens, so I have to start these too.

6 thoughts on “Ja vielä kerran

  1. laura koo says:

    Hienot tumput. Mulla tuo Central Park Hoodien ohje (kaverin kopioitsema, kiitos) on odotellut jonossa varmaan ilmestymisestään saakka. Jään innolla odottelemaan sun versiota.

  2. villapeikko says:

    laura, kiitos! Toi Central Park Hoodie on kyllä sellainen neule joka kolahti heti. Teen hihat ekana niin näkee, miten lanka riittää. Saattaa olla, että huppua varten joudun hakemaan lisää.mammaliini, kiitos kovasti!maryse, thank you! :)