Suosikit

Ohje: Embossed Leaves, “Favorite Socks”
Lanka: Sandnesgarn Sisu, noin 80g
Puikot: 2,5mm pyöröpuikot

Pattern: Embossed Leaves from “Favorite Socks”
Yarn: Sandnesgarn Sisu, about 80g
Needles: 2,5mm circular needles

Ihanat sukkani, jotka olivat olleet to-do listani kärkipäässä jo jonkin aikaa. Yksi niistä malleista, joiden takia ostin koko kirjan. Pidän erityisesti siitä, miten kuvio jatkuu kärkikavennuksissa.

These socks had been on the top of my to-do list for some time and now they’re finished! One of these socks I bought this book for. I particularly love the toe shaping.

Ohje oli suht helppo. Pari ongelmakohtaa oli silti. En pidä sukkaohjeista, joissa käsketään pätkäisemään lanka kesken kantapään. En ole vielä keksinyt hyvää syytä, miksi näin pitäisi tehdä, joten jatkan yleensä katkaisematta. Kantapää aiheutti ihmetystä muutenkin. Joko laskin väärin tai ymmärsin väärin, mutta jos kantalappua neulotaan 24 kerrosta, niin miten siitä reunasta on tarkoitus poimia 15 silmukaa. Siihenhän jää 12 poimittavaa. Kertokaa viisaammat, miten olette toimineet. Itse neuloin kantalapun 30 kerroksen korkuiseksi ja poimin sitten ne 15.

The pattern was pretty easy to follow. I had a couple of problems though. First of all, I don’t like sock patterns that say: cut yarn (after turning the heel). I haven’t found a good reason to do so, and usually I skip that part and continue without cutting. The second problem was with the heel also. Either I misunderstood the pattern, or miscalculated, but if the heel flap has 24 rows, then how am I supposed to pick up 15 sts along the edge of flap, when there only is 12. I just made the heel flap a bit longer (30 rows) and then picked up and knitted 15 sts.

Sukista mekkoon. Tahdon, tahdon niin kovasti neulemekon tai -tunikan!

I have new plans. I want a knitted dress or a tunic so much!

Ykkösehdokas tällä hetkellä (VK kevät/kesä 2007). En aluksi huomannut lehdessä koko mekkoa, mutta kun näin Ravelryssa tämän toteutuksen, olin myyty. Haluan juuri sellaisen, vähän lyhyehkön mekon/tunikan, jota voisi käyttää farkkujen kanssa.

This is the dress I’d love to knit. At first, I didn’t even notice this dress in VK. After seeing another shopgirl’s version in Ravelry, I new I had to knit this. I think it would look great with jeans.

Kävin siis vähän ostoksilla. TeeTee Kamenaa muutama vyyhti, kaikki eivät ole kuvassa. Alin lanka ei kuulu tähän projektiin, sen ostin ihan vain värin takia.

So I went shopping. The yarn is TeeTee Kamena, soft, thin, wool yarn. The third skein at the bottom isn’t for this project, I bought it just because of the color.

Nämä kaksi ajattelin yhdistää kaksinkertaiseksi. Vyyhdit ovat kerimättä ja koetilkku tekemättä, ihan suunnitteluvaiheessa olen siis vasta. Hyvää neuletuuria toivoen.

I’m planning to use these two together. I haven’t made a swatch yet, so I’m just hoping this idea will work.

9 thoughts on “Suosikit

  1. Katja says:

    Ihanat sukat! Minullakin tuo kirja ollut jo kauan hyllyssä, mutta vielä en ole mitään siitä tehnyt, on niin vaikea valita juuri oikea lanka;)

  2. Villasukka says:

    Nuo sukat olisi kyllä pakko tehdä – ihanat! En koskaan lue ohjeista paljonko silmukoita pitää poimia kantalapun reunoista tai peukalon juuresta, poimin just sen verran kuin tarvitsee ettei jää reikiä :)

  3. villapeikko says:

    katja, kiitos! Mullakin meni aikaa, ennen kuin sain aloitettua siitä mitään. Välillä sitä löytää nopeastikin langan juuri tiettyyn malliin, mutta välillä ei sit millään. villasukka, sulla on hyvä asenne, ei kannata olla ohjeen orja :D mulla vain on se vika välillä, että seuraan turhankin tarkasti ja sitten raavin päätä ja olen pulassa kun ei mätsää. Pitäisi ottaa rennommin.

  4. JohannaL says:

    Kauniit sukat. Mä olen kans nuo sukat tehnyt, mutta en yhtään muista miten poimin silmukat :( Siinä kirjassa on tosiaan tosi monta ihanaa sukkamallia.

  5. laura koo says:

    Kauniit ovat nuo Embossed Leavesit aina vaan.Ja nyt on sit Ribbed Mini Dress -kuume täälläkin, et tattista vaan ;) Neuleonnea kovasti rojektin kaa toivottelen!

  6. villapeikko says:

    johanna, kiitos! En mäkään kovin pitkään neuleiden yksityiskohtia muista. Välillä pitää ihan luntata neuleesta että miten tulikaan joku juttu tehtyä, jos vaikka kirjoittaa ohjetta tai jotain. laura, ole hyvä vaan :D Ja kiitos toivotuksista, toinen vyyhti on jo kerällä, jos toisen vielä tänään ehtisi niin pääsis tekee mallitilkkua.

  7. Jaana says:

    Kauniit sukat! Sama neulemekko malli on jäänyt munkin päähän pyörimään, juuri tuon shopgirlin kuvasta! en malta odottaa lopputulosta,siitä tulee varmasti upea!

  8. villapeikko says:

    kaisa, kiitos :) Tuosta väristä tykkään itsekin paljon!jaana, toivotaan! Aloitin jo mekon neulomisen ja sain jopa tiheyden suhteellisen kohdilleen. Puikkokokoa jouduin kyllä aika lailla pienentämään.