Ms. Marigold

Ohje: Ms. Marigold, Zephyr Style
Lanka: Novita Tennessee, 3 kerää
Puikot: 3,5 ja 4mm

Pattern: Ms. Marigold from Zephyr Style
Yarn: Novita Tennessee (100% mercerized cotton) 3 skeins
Needles: 3,5 and 4mm

Taisin löytää sisäisen prinsessani! Vai miksiköhän olen viime aikoina ihastunut röyhelöihin, puhvihihoihin ja mekkoihin. Mutta ovathan ne ihania.

Minulla oli sopiva määrä Tennesseetä, jonka olin vakaasti päättänyt käyttää tähän siitä huolimatta, ettei tiheys ihan täsmännyt. Vaihdoin puikot isompiin, otin silmukkamäärät seuraavasta koosta ja toivoin parasta. Tällä kertaa onnisti, koska topista tuli just eikä melkein sopiva. Hurraa! Röyhelöt tein pari kerrosta lyhyemmät, koska Tennessee on virkattuna aika kankeaa ja täyspitkät röyhelöt sojottivat hassusti.

I’ve found my inner princess! At least I guess that’s the reason why I’ve started to like ruffles, puffed sleeves and dresses more and more. But they are beautiful.

I had just the right amount of Novita Tennessee for this project and I had decided to use it, even though the gauge didn’t quite match. I used bigger needles and the next size up and hoped for the best. I was lucky, because it fits perfectly! Yay! I made the ruffles a couple of rows shorter, because Tennessee is pretty stiff when crocheted and the full-length ruffles looked a bit odd.

Tässä topissa yhdistyy itse asiassa monta minulle ei niin tyypillistä asiaa. Röyhelöt jo mainitsinkin. Toinen on väri. Pidän suklaanruskeasta, mutten ole osannut käyttää sitä, eikä minulla ole tainnut oikeastaan koskaan olla ruskeita vaatteita. Olen kuitenkin pikku hiljaa alkanut ostaa niitäkin. Tämä taitaa olla kolmas.

There are some things in this project, that are not so typical for me. I already mentioned the ruffles. The other thing is the color. I love chocolate brown, but I’ve never had brown clothes. At least not until recently. This is my third item.

17 thoughts on “Ms. Marigold

  1. Totoro says:

    Prinsessa Dianan hääpuvussa oli paaaljon enemmän röyhelöitä, joten sulla on vielä matkaa esikuviin nähden. Tähdennämme myös, ettei suklaa voi koskaan olla väärin. Marigold on hauskannäköinen toppi, harmi ettei sovi omalle vartalotyypilleni.

  2. villapeikko says:

    totoro, hyvä pointti, suklaa ei_voi_olla väärin ;)Mä aloitan ton röyhelöisemmän pukeutumisen sillai pikku hiljaa. Vaikka täytyy sanoa, että viime kesän VK:ssa ollut hyvinhyvin pitsinen ja röyhelöinen mekko houkuttelee sekin, että jos yllättäis muut ja itsensäkin :)

  3. villapeikko says:

    stella, suklaata sisäisesti ja ulkoisesti :)kiitos kehuista!jaana, nuo rimpsut olivat se juttu jonka takia siihen ohjeeseen alunperin ihastuin. Toinen oli kaula-aukko :)Kiitosta!nasti, kiitos :)joko, lisää suklaan ystäviä, kivaa! ja kiitos!terhi, kiitos! Tuo kaula-aukko on tosiaan upean muotoinen :)

  4. huopatossu says:

    Ihq toppi! Mäkin oon alkanut katsomaan kaikkia röyhelöisiä ja puhvihihaisia, onkohan kevättä rinnassa vai mistä lie johtuu=)Oliko tuo tennesee helppoa neuloa? Soljuiko mukavasti puikoilla ja salliko välillä löysiä silmukoita? Mietin vain että jos teen siitä kesäpaidan niin jaksanko, en jaksa jos pitää neuloa tiukkapipoisesti.

  5. villapeikko says:

    huopatossu, Tennessee ei sinänsä ole lempilankani, koska halkeilee ja tasaista jälkeä on ainakin minun vaikea saada. Yleensähän tähän epätasaisuuteen autaa pienillä puikoilla neulominen, mutta tällä kertaa elin vaarallisesti ja neuloin suositusta isommilla :D Pesin topin 60 asteen siliävät-ohjelmalla neulomisen jälkeen ja tasoittui se! Eli sanoisin että uskltaa neuloa löyhästi, pesu sitten tasoittaa. Puikoilla tuo soljuu ihan mukavasti.

  6. kirsikkapoika says:

    täytyy sanoa, että neulomuksesi ovat aivan _uskomattoman_ upeita, myös tämä suklainen tekele :0 ehkä minäkin vähitellen inspiroidun oppimaan neluomaan muutakin, kuin hieman vinon, yksivärisen kaulahuivin. Jatkoja!