Retro Rib Socks

Ohje: Retro Rib Socks, Favorite Socks- kirjasta
Lanka: Sandnesgarn Sisu, 2 kerää
Puikot: 2,5mm

Pattern: Retro Rib Socks, from Favorite Socks
Yarn: Sandnesgarn Sisu, 2 balls
Needles: 2,5mm

Nämä ovat toinen suuri sukkarakkauteni tästä kirjasta. Omituista kyllä, mitä enemmän jostain ohjeesta pidän, sitä pidempään minulla menee, ennen kuin saan sen neulotuksi. Miksiköhän. Onkohan se näin, että ensin mallille pitää etsiä “se täydellinen” lanka ja etsiminen vie aikaa? Ehkä. Välillä sitä täydellistä lankaa ei löydykään. Sen sijaan löytyy täydellisen värinen lanka. Kuten tämä turkoosi.

These are one of my ultimate favorites from this book. Oddly enough, sometimes the patterns I love the most, are the ones, that have to wait on my to do list the longest. I wonder why. Is it because I have to find a perfect yarn for my perfect pattern and this takes time? Maybe. Sometimes I don’t find that perfect yarn, but I find a yarn that has a perfect color. Like this one, lovely turquoise.

Tytön oranssi luomus on melkein valmis. Hauskaa on ollut ja olen neulonut tätä melkein jatkuvasti. Innolla. Jospa kohta pääsisi esittelemään.

My daughter’s orange creation is almost finished. It’s been a truly fun project to knit and I’ve been so exited about it. I hope I will be able to present it soon.

10 thoughts on “Retro Rib Socks

  1. villapeikko says:

    tiina, kiitos! Mulla on toinen pari mustana puikoilla, ne tulevat miehelle :) Ai niin, kannattaa tsekata errata, kirjassa oli pari virhettä.Aurinkoinen on ihan kohta valmis. Siihen on tehty jatkuvasti jotain muutoksia, sen takia en ole siitä vielä tarkemmin kirjoittanutkaan :)

  2. Solveig says:

    On ne ihanan väriset! lankakaupan laarissa oli samaa lankaa ruskeana, halvalla. Mietiskelin vain sitten, että kun tein polvisukkia tästä langasta, ne rupesivat nuhjaantumaan käden alla jo. Jatkossa sukat ja pipo tästä langasta ovat käyttäytyneet hyvin. Mites sulle kävi? Kiinnostava projekti tuo toinenkin. Olen arvaillut täällä, että tulevatkohan kolmiohärpäkkeet helmaan…

  3. Totoro says:

    Heeei, mitä mun sukat tekee teillä? Eiku taitaa ne sittenkin olla liian uuden karheat ollakseen mun Retro Ribsit, joita on jo rakkaudella pidetty useamman kuukauden verran. http://www.flickr.com/photos/ 7354646@N07/662938761/Turkoosi sopii jotenkin täydellisesti tuohon malliin, selkeästi hyvän maun osoitus [viheltelyä].

  4. villapeikko says:

    totoro, hyvän maun osoitus tokitoki :D tiedätkös, nyt kun mainitsit nuo sukkasi tajusin, etä sähän oot vastuussa siitä että mä alunperin ihastuin noihin. Kun ne sun sukat oli ensimmäisiä retroribsejä jotka näin ja ne oli täydelliset! Hmph, valitsinko mä sen värin sit jotenkin alitajuisesti saman… Tässä tarvitaan nyt selkeästi keittiöpsykologia :D

  5. Anne K-R says:

    Ihanat sukat.Hauska juttu, että olen aloitellut uusia polvisukkia samantapaisesta sävystä. Taitaa olla kevään merkki, kun pirtsakat värit vetävät puoleensa?