Razor Cami

Razor Cami
Ohje: Razor Cami, Katie Marcus
Lanka: Garnstudio Muskat (100% merseroitu puuvilla), 196 g
Puikot: 3,5mm pyöröt
Pattern: Razor Cami by Katie Marcus
Yarn: Garnstudio Muskat (100% mercerized cotton), 196 g
Needles: 3,5mm circulars

Razor Cami

Razor on valmis. Kiva neuloa, mukava päällä. Pieniä modauksia löytyy, ei mitään suurta tai mullistavaa kuitenkaan. Ja vaikka Muskat ja Tennessee ovatkin lankana melkein identtisiä, oli Muskatia helpompi neuloa kuin Tennesseeta. Elämän ihmeellisiä asioita.

Razor is finished. Nice to knit, nice to wear. There are some slight modifications, like shaping the upper front a bit, but nothing much. Although Tennessee and Muskat are pretty similar yarns, I found Muskat much more pleasurable to knit than Tennessee. Go figure.

Nyt olen neuletöiden välissä ja haaveilen ihan omasta kirjoituspöydästä, sellaisesta, johon voisin vapaasti levittää neulelehdet ja -kirjat, piirtää, selata, miettiä. Miettiä vaikka sitä pitkää neuletakkia josta haaveilen – tweedlankaa (varastossa), puunapit (on myös), ehkä palmikoita, taskut, kunnon pitkät hihat, jotain.

Now I’m between knits and dreaming about my own desk. Desk, where I could spread my knitting magazines and books on. Where I could draw, design and ponder about knits. Ponder about this long coat, that I’m dreaming to knit – tweed yarn (in stash), wooden buttons (in stash also), cables maybe, pockets, long sleeves, things like that.

27 thoughts on “Razor Cami

  1. Liina says:

    Miten sulla voi TAAS olla jotain näin ihanaa valmiina? Tuo pitkäneuletakki pyörii myös mun päässä. Nyt ois hyvä aloittaa, et saisin jouluks valmiiks ;)

  2. villapeikko says:

    Oi kiitos! Tähän on semmoinen pitsiputki olkaimilla että valmistuu aika nopeasti. Ja oikeassa olet, noi isotöiset neuleet on hyvä aloittaa jo kesällä, niin ei tule viime hetken paniikkia :)

  3. Iinu says:

    Oi, miten ihana siitä tuli!Tykkään kovasti tuosta väristä.Minäkin virittelin oman pöydän olohuoneeseen, kun muualta ei tilaa tuntunut löytyvän. Ja onkin ehdottomasti yksi lempipaikkojani nykyään:o)

  4. villapeikko says:

    iinu, kiitos! Se tilan löytäminen onkin haasteellisinta, olohuone on varmaan täälläkin ainoa paikka josta se löytyisi. Mut olisi se niin kivaa, voisi levittää tavaroitaan eikä tarvitsisi korjata aina pois kuten ruokapöydältä!

  5. Kaisa says:

    Aivan ihanan värinen toppi! Mä oon haaveillut jo pitkään harrastushuoneesta jossa olisi kunnollinen iso pöytä ja paljon hyllyjä ja lokerikkoja käsityö- ja askartelukamojen säilytykseen. Tuo kyllä vaatisi isomman asunnon, eli ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.. :)

  6. Tytti says:

    Kaunis toteutus ja ihana väri! Minä en juurikaan ole neuletopeista välittänyt, mutta tämä malli on saanut minut kiinnostumaan. Niin hyvännäköinen se on.

  7. villapeikko says:

    kaisa, juu, sellainen olisi ihana! Ja kiitos!mariar, niin jatkuu, olen jotenkin keltaisen ja oranssin lumoissa tällä hetkellä :)Kiitti!heidi, kiitos! On tosi helppo, mallineuleessakin pitää muistaa vain kaksi kerrosta, telkkarineuleesta ei ihan mennyt tosin. tytti, kiitos! Minäkään en ole juuri neuletoppeja käyttänyt, mutta tämän ohjeen jostain syystä säilytin. Oli sen verran mukava päällä, että uskon sen pääsevän käyttöön. Ei ollut silleen tönkkö kuin ne välillä saattavat olla :)

  8. Tess says:

    Ihanan pirtsakan värinen neuletoppi. Tuo on kyllä nätti malli. Olen tuota samaa ohjetta silmäillyt jo pariin otteeseen, mutta puikoille asti ei ole vielä päässyt. Pitänee laittaa harkintaan, kun puikoilla ei ole tällä erää kuin sukkia. Mitään isompaa en jaksaisi alkaa nyt tekemään, joten tuo voisi olla sopiva neule. Tosin kiirettä on pidellyt viime aikoina enkä tiedä milloin lie helpottavat, joten saapa nähdä.

  9. joko says:

    ihanan aurinkoinen toppi! oma pöytä olisi kyllä kiva. ei tarvitsisi aina tyrkkiä niitä piiloon ruokapöydältä ja sohvalta ja matolta ja..

  10. villapeikko says:

    tess, kiitos! Toi on siitä hyvä malli, ettei haittaa, vaikka pitäisi välillä neulomisesta taukoa. Ei tarvi miettiä, mihin kohtaan mallineuletta jäi kun se on niin simppeli. joko, kiitos!lucy, thank you! I will :)

  11. Anonymous says:

    Voih, sun toppi on todella herkullisen värinen! Nyt viimeistään mun täytyy kaivaa tuo ohje naftaliinista ja etsiä sille passeli lanka.-Selena