Sitä sun tätä, tätä sun sitä – This and that

Swatching
Hyvin epätyypillistä – olen ruvennut neulomaan mallitilkkuja. Huomaa pääsevänsä aika paljon helpommalla kun kokeilee asioita ensin pienessä mittakaavassa. Olisi tosin vieläkin hyödyllisempää, jos muistaisin laittaa tilkkuihin laput, joissa lukee mistä langasta ja minkä kokoisilla puikoilla ne on neulottu…

This is so unusual for me – I’ve started making swatches. I noticed, that it’s so much less trouble to try things in small scale first. It would be even more useful if I’d remember to attach a label to a swatch that tells me, what yarn and needle size I used…

Toinen huomio tältä päivältä – minulla ei ole enää juurikaan neuleita. Laskin, että puseroita on kaksi, neuletakkeja yksi ja hihattomia juttuja kaksi. Eihän noi riitä mihinkään. Syy neuleiden katoamiseen ovat kaksi tyttöä, joiden mielestä äidin neuleet on ihania ja äidin vaatekaappi on aarrearkku (heidän omin sanoin). Kieltäydy siinä sitten.

Another thing I noticed today – I don’t have much handknit sweaters anymore. I have two sweaters, one cardigan and two sleeveless tops. Clearly not enough. The reason why my knits disappear, are my two girls who think my sweaters are super cute and my wardrobe is full of treasures. How can I say no to them.

14 thoughts on “Sitä sun tätä, tätä sun sitä – This and that

  1. Sirisan says:

    Mulla taas on niin, että yleensä kudon semmoista mitä itsekin tahtoisin jollekulle muulle enkä jaksa sitten enää kutoa samanmoista itselleni.Mutta elän edelleen siinä luulossa/toivossa, että olen kehityskelpoinen, ehkä tässäkin asiassa! Iloista pääsiäistä!

  2. Johku says:

    Mukavaa pääsiäistä sinullekin.Voi, tuo mallitilkku-urakka minunkin pitäisi saada aikaiseksi. Aina on niin kova kiire aloittaa neule, että siinä mallitilkut unohtuvat.

  3. Christina says:

    Meillä on vielä tuota kokoeroa tyttöjen kanssa miun eduksi sen verran, että saan pitää omat neuleeni. Mutta esimerkiks huivit lähtee jo koreista kävelemään tyttöjen matkaan.

  4. villapeikko says:

    Sirisan, mulle kävi Sylvin kanssa näin :) tein tytöille, enkä sit jaksanut enää itselleni väsätä

    Johku, näinhän se on, aloittamisen into ohittaa usein tällaiset mallitilkku-asiat :)

    Päivi, niin on :)

    Christina, se on vasta alkua se ;)

    MissF29, what a clever idea! Thanks for the link!